اخبار صنعت نمایشگاهی شماره ۱۲۰

 

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد/عالم پیردگرباره جوان خواهد شد

ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد /چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد

این تطاول که کشید از غم هجران بلبل/تا سراپرده گل نعره زنان خواهد شد

بخشی از غزل  عارفانه و عاشقانه شماره ۱۶۴ دیوان حضرت حافظ

با یاد و نام خدا و با سلام و احترام ، به پایان سال ۱۳۹۷ نزدیک می شویم. ۱۲۰ خبر صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته  را در این سه سال با همه کاستی ها در انتهای هفته ها تقدیم کرده ام.هرچند صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته ظرفیت های بسیاری دارد و بنده فقط بخش کوچکی از این پتانسیل بزرگ را اطلاع رسانی می کنم. ولی در نظر دارم ضمن گزارش کوتاه در انتهای امسال ، تحلیلی در حد توان خود در موردآنچه در این فرآیند در سال ۱۳۹۸ اتفاق خواهد افتاد ارائه دهم. در عین حال به  باید ها و نبایدهای این صنعت نیز در بخش دیگری بپردازم. و همچنین به سیاست ها، اسناد بالادستی، افراد تاثیر گذار، سلسله افرادی که در صنعت نمایشگاهی هم از حیث قانونی و هم از حیث اجتماعی بیشترین تاثیر را دارند و از سوی دیگر نقش تشکل ها، افراد ذی نفوذ، اصحاب رسانه، دارندگان سایت های  نمایشگاهی، برگزارکنندگان، ارائه دهندگان خدمات نمایشگاهی ، مشارکت کنندگان، نیز مورد بررسی موشکافانه تری قرار دهم. بسیاری ازکسانی که در این  سه سال گذشته در  اخبار صنعت نمایشگاهی بنده را راهنمایی و کمک نموده اند طی تماس هایی که داشتم اظهار محبت فرمودند و به استمرار این راه و روش اصرار نمودند. نقدهایی نیز از سوی تعدادی از عزیزان شده است بخشی را که دقیق و درست و محاسبه شده بود هم پذیرفته ام و هم به آن عمل کرده ام و بخشی نیز چون سلیقه ای بود و عموما اختیار بیشتری در انتخاب آن داشتم به جهت رعایت مصالح و منافع کلان و هم چنین نفع صنعت نمایشگاهی از سلیقه خودم بیشتر راضی بوده ام و به دوستان منتقد سلیقه ای نیز به صورت ضمنی عرض کرده ام که در فرصت مناسب حتما دلائل این شکل از نگارش را عرض خواهم کرد. سالی که گذشت سال بسیار مهمی بود، سالی که علیرغم همه دغدغه ها و مشکلات، تقریبا بخش خصوصی صنعت نمایشگاهی از یک بلوغ قابل قبولی برخوردارشد و توان مقابله با مشکلات و در عین حال قدرت مقاومت در ستاد و صف را بیشتر آموخت. به عبارتی قد و قواره بخش خصوصی رشید تروتسلطش برصنعت نمایشگاهی بیشتر شد. دولت محترم هم با رویکردی که حداقل در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشت، نشان داد که توان وتحمل بیشتری را برای همکاری با بخش خصوصی دارد. به نظرم این مهمترین گام است که ثمره سال ۱۳۹۷ بود. برای اینکه بتوانیم به راحتی موضوعات مربوط به صنعت نمایشگاهی را رصد کنیم لازم است ابتدا موارد مهم و حائز اهمیت را تفکیک و در این ایام تعطیلات نوروزی به یکایک آنها با دقت و وسواس بیشتر بپردازیم، به همین منظوردر این ایام در حد بضاعت و با لحاظ جمیع جهات در ۱۷مورد سخن خواهم گفت ۱-  جایگاه صنعت نمایشگاهی در کشور۲- تشکل های صنعت نمایشگاهی  ۳-سایت های نمایشگاهی ۴-برگزارکنندگان ۵- طراحان و مجریان غرفه های نمایشگاهی ۶ -فعالین بخش فنی و مهندسی و ساخت و ساز سایت های نمایشگاهی ۷-مشارکت کنندگان  در نمایشگاه های داخلی و بین المللی ۸- آموزش وپژوهش و تحقیق صنعت نمایشگاهی ۹-رسانه ها و فعالین  چند رسانه صنعت نمایشگاهی  ۱۰ چاپ و انتشارات صنعت نمایشگاهی ۱۱-مشاورین و مدیران و پیش کسوتان صنعت نمایشگاهی ۱۲-حامیان مالی وپشتیبانان معنوی از افراد حقیقی و حقوقی ۱۳ -دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات و مسئولین مرتبط ۱۴ پارلمان بخش خصوص مرکب ازکانون عالی کارفرمائی کشور، اتاق ایران، اتاق اصناف ایران و اتاق تعاون  ۱۵-مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ها و فراکسیون ها.  ۱۶ -قوه قضائیه، حمایت ها وحل اختلافات ۱۷- امور بین الملل و روابط با انجمن ها و تشکل هاوموضوع مقاوله نامه ها  و تفاهم نامه های مرتبط,لذا از کلیه عزیزانی که در این سه سال صبوری به خرج داده اند و در عین حال از این حرکت رسانه ای که در حد توان صورت گرفته حمایت نموده اند تقاضا دارم در حد امکان با هر بیان و زبان و متن و کلام به صورت گزارش و یا تفسیر و یا تحلیل و یا نگارش خبر، بنده را در انجام این وظیفه، برای ۱۷ بند اشاره شده در بالا یاری فرمایند. برای این منظور از همه عزیزان تقاضا دارم در تلگرام davoud_adineh@ بنده را راهنمائی فرمایند . با احترام مجدد ،داود آدینه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *